روابط عمومی

مهدی ق

روابط عمومی

مهدی ق

معرفی رسانه های خبری مختلف

معرفی رسانه های خبری مختلف

عبارت «رسانه های خبری» عبارتی است که در مورد رسانه هایی که کارشان پرداختن به اخبار است به کار می رود که می تواند شامل رسانه های چاپی (روز نامه ها و مجلات)، رسانه های صوتی و تصویری (ایستگاه های رادیویی و تلویزیونی و شبکه های تلویزیونی) و نیز رسانه های خبری اینترنتی (صفحات وب و وبلاگ ها) باشد.

عبارت «رسانه هاى خبرى» عبارتى است که در مورد رسانه هایى که کارشان پرداختن به اخبار است به کار مى رود که مى تواند شامل رسانه هاى چاپى (روز نامه ها و مجلات)، رسانه هاى صوتى و تصویرى (ایستگاه هاى رادیویى و تلویزیونى و شبکه هاى تلویزیونى) و نیز رسانه هاى خبرى اینترنتى (صفحات وب و وبلاگ ها) باشد. حال این رسانه ها را دقیق تر بررسى مى کنیم.

رسانه هاى صوتى و تصویرى

به رسانه هایى گفته مى شود که برنامه هاى خود را به صورت رادیویى و تلویزیونى و براى تعداد زیادى از شنوندگان و بینندگان پخش مى کنند. مخاطبان این رسانه ها هم مى توانند مردم یک کشور باشند و هم قشر خاصى از این مردم. برنامه هاى رسانه هاى صوتى و تصویرى از طریق امواج رادیویى یا کابلى و یا هر دو پخش مى شوند. یک سازمان رسانه اى که برنامه هایش از رادیو و تلویزیون پخش مى شود در یک زمان مى تواند چندین برنامه را پخش کند و براى این کار شبکه هاى متعددى را در اختیار داشته باشد. شاید بهترین نمونه براى اینگونه سازمان هاى رسانه اى شبکه BBC و کانال هاى مختلف آن باشد. از سوى دیگر دو یا چند سازمان نیز مى توانند به طور مشترک یک کانال رادیویى و یا تلویزیونى را در اختیار داشته باشند و در ساعات مشخصى از روز برنامه هاى خود را پخش کنند. رادیو و تلویزیون هاى دیجیتالى مدل جدیدترى از رسانه هاى صوتى و تصویرى هستند و امکانات بیشترى را در اختیار مخاطبان خود قرار مى دهند.

روزنامه ها

بسیارى از روزنامه ها هر روز منتشر مى شوند اما روزنامه هایى هم هستند که برخلاف اسمشان هفتگى، دوهفتگى، ماهیانه و دو ماهه چاپ مى شوند. دلیل اصلى اینکه روزنامه ها طرفداران بسیار زیادى دارند این است که تنوع خبرى بسیار زیادى دارند. اخبار سیاسى، حوادث، اقتصاد و ورزش معمولاً در تمام روز نامه ها صفحات مشخصى را به خود اختصاص داده اند. در کنار این اخبار مى توان به تحلیل ها، سرمقاله ها و ستون ها نیز اشاره کرد که در مورد مسائل متفاوت و در تمام حیطه ها به اظهار نظر و بررسى مى پردازند. استفاده درست از عکس نیز از دیگر نکاتى است که در فروش یک روزنامه بسیار تعیین کننده است. هر روزنامه بنا به سیاست و برنامه ریزى خود قسمت هایى را نیز به کمیک استریپ ها و جدول روزانه اختصاص مى دهد.

روزنامه نگارى اینترنتى

مدلى از روزنامه نگارى است که کار خبررسانى را از طریق اینترنت انجام مى دهد. هر روز به تعداد روزنامه هاى اینترنتى افزوده مى شود و هر روزنامه نسخه اینترنتى خود را نیز که به روزتر از نسخه چاپى است در معرض دید خوانندگان خود قرار مى دهد. روزنامه هاى اینترنتى براى جذب آگهى نیز به شیوه اى کاملاً متفاوت عمل مى کنند. آنها به جاى اینکه خاستگاه جغرافیایى خواننده را در آگهى هاى خود مورد توجه قرار دهند به علاقه مندى ها و سلایق خوانندگان خود توجه مى کنند به این دلیل که در روزنامه هاى اینترنتى موقعیت جغرافیایى خواننده را نمى توان مشخص کرد.با اینکه روزنامه هاى اینترنتى در سال هاى اخیر رشد قابل توجهى داشته اند اما هنوز هم براى جذب آگهى مشکلات فراوانى دارند و در برخى موارد آگهى هاى جذب شده مشکلات مالى و اقتصادى روزنامه را پوشش نمى دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد