روابط عمومی

مهدی ق

روابط عمومی

مهدی ق

صدا، تصویر، وادکست!

صدا، تصویر، وادکست!

 

 

بعد از وبلاگ‌ها و پادکست‌ها حالا نوبت وادکست‌هاست 

 

 

وادکست

 

وادکست‌ها (vodcast) که با عناوین ویدکست (vidcast) و ویدئو پادکست (  Video podcast) هم شناخته می‌شوند، پادکست‌های تصویری یا به عبارت ساده‌تر فایل‌های تصویری ویدئویی هستند که با شرایطی خاص در شبکه جهانی اینترنت منتشر می‌شوند.

وادکست در واقع نوعی از ارائه محتوای ویدئویی در بستر وب است که از طریق آر.اس.اس (RSS) ارائه می‌شود. فرمول یک وادکست را می‌توان این‌چنین خلاصه کرد: اینترنت + فایل ویدئویی + فایل ایکس.ام.ال (XML) که خروجی آر.اس.اس نوعی از آن است.

کلمه وادکست برگرفته از دو کلمه واد (VOD) و کست (Cast) است. در اینکه کست مخفف کلمه برودکستینگ (BroadCasting) به معنای انتشار است شکی وجود ندارد اما در مورد جزء اول کلمه یعنی «واد» در منابع مختلف توضیحات متفاوتی ارائه شده. واد (VOD) در جایی کوتاه شده عبارت Video On Demand ذکر شده و در جایی دیگر گفته شده Video podcast در ابتدا به اختصار به vidcast تبدیل شده و سپس به‌جهت هم‌آوایی با کلمه پادکست به وادکست تبدیل شده است.

ادامه مطلب ...

سازمان مردم نهاد

مجلس و دولت در این سال باید با برنامه ریزی هماهنگ بتوانند این شعار مهم را در عرصه اقتصاد ملی به یک باور عمومی تبدیل و زمینه را برای شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد کشور مهیا کنند

اهداف نامگذاری سال 91 بدون توجه به علت های فرهنگی و روانی گرایش به مصرف کالاهای خارجی و مقابله فرهنگی با این معضل امکان پذیر نخواهد بود.

باید استانداردهای ساخت داخل را به حد مطلوب برسانیم تا مردم بتوانند برای رفع نیازهای خود بویژه اقلام مصرفی و روزمره، کالاهای ایرانی را انتخاب کنند.

با توجه به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، تولیدات داخلی بویژه در حوزه کشاورزی و صنعت بیش از پیش نیازمند حمایت دولت هستند تا بتوانند تحولات مهمی را در عرصه تولید رقم بزنند.

ادامه مطلب ...

نهال زندگی

    نهال زندگی     

خبرگزاری رویتر (Reuters)

خبرگزاری رویتر (Reuters)  

 رویتر شرکتی است که عمدتا اطلاعات بازارهای مالی جهان و رسانه‌های خبری را به همراه یک رشته از محصولات اطلاعاتی و راه‌حل‌های معاملاتی از جمله داده‌ها، اطلاعات، تحقیقات و تحلیل‌هایی درباره‌ی اوضاع فعلی بازار و اوضاع گذشته‌ی آن، اوضاع معاملات مالی، داده‌هایی درباره‌ی سرمایه‌گذاری و تحلیل اخبار در قالب متن، ویدئو، گرافیک و عکس را به مشتریان و مخاطبان خود ارایه می‌دهد. در اکتبر ‌١٨١٥، پل جولیوس رویتر، یک مهاجر آلمانی‌تبار، اداره‌ای در شهر لندن تاسیس کرد که قیمت‌های بازار سهام را بین لندن و پاریس از طریق کابل مخابراتی جدید Calais-Dover انتقال می‌داد.  

ادامه مطلب ...

تاریخچه خبرگزاری های مطرح در سطح جهان

تاریخچه خبرگزاری های مطرح در سطح جهان

اوایل دهه 1820 خبرگزاری تحت عنوان انجمن روزنامه های صبح در نیویورک در شهر نیویورک تشکیل شد تا گزارشهایی را که از اروپا می رسد جمع آوری کند. پس از آن خبرگزاریهای دیگر محلی در ایالات متحده راه اندازی شدند و این روند تا سال 1856 که خبرگزاری انجمن اخبار عمومی تشکیل شده که از همکاری بسیاری از روزنامه های مهم نیویورک به وجود آمده بود ادامه یافت .
    آسوشیتدپرس نیویورک در دهه 1870 تاسیس شد، که یک خبرگزاری مشارکتی از روزنامه های نیویورک به شمار می رفت . در سال 1882 یونایتدپرس للظگ چ ط ظل غق خ تاسیس شد که طی سال های بعد همه این سازمان ها در هم ادغام شدند، اما در همان سال یک سازمان رقابت جو، تحت عنوان آسوشیتدپرس از ایالات ایلینویز تاسیس شد.

ادامه مطلب ...