روابط عمومی

مهدی ق

روابط عمومی

مهدی ق

سال 2012 و آخر دنیا - راست یا دروغ؟

واقعیت ها در باره سال 2012 و آخر دنیا

گفته میشود بر اساس پیشبینی قوم مایا ، زمین در سال ۲۰۱۲یعنی امسال به پایان میرسد در این بررسی قصد داریم به شایعات و جتجالهای پیرامون این پیش بینی بپردازیم در ادامه مطالب خواهید خواند که اساسا این فرضیه تا چه حد درست است و چه مسایلی به این نطریه دامن میزند نظر قران درباره سال ۲۰۱۲ چیست و در اسمانها در این سال چه خبر است

در آسمان سال ۲۰۱۲ چه خبر است؟

 

هر سال ، هر ماه و هر روز وقایع رصدی بسیاری در آسمان بالای سر ما رخ می دهد که گاه به آنها اهمیت می دهیم ، با شور فراوان به تماشایشان می نشینیم وگاهی هم بدون هیچ توجهی از آنها می گذریم . رویدادهای رصدی از آن مواردی هستند که به خاطر عدم آگاهی عمومی جامعه شایعات بسیاری را با خود به همراه دارند. با هم نگاهی به مهمترین پدیده های رصدی سال ۲۰۱۲ می اندازیم تا ببینیم آیا اتفاق خاصی قرار است رخ بدهد که در گذشته شاهد آن نبوده ایم!؟

 

مهم ترین رویدادهای رصدی که در طول یک سال رخ می دهد و برای ما قابل اهمیت است می تواند پدیده هایی مانند: خسوف (ماه گرفتگی) ، کسوف (خورشید گرفتگی) ، مقارنه ، اختفا یا یک گذر باشد.

 

اکثر این رویدادها مانند مقارنه سیارات، به علت مکان قرار گیری زمین و زاویه دید ما نسبت به آن ها رخ می دهند و اگر در سیاره دیگری باشیم همچین مواردی را مشاهده نخواهیم کرد. همانند مقارنه سیارات اورانوس و زهره در تاریخ ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۰ . این دو سیاره را می توانید پس از غروب خورشید در غرب آسمان کنار یکدیگر مشاهده کنید . مقارنه ی دیگری که به آنها می توانیم اشاره کنیم ، مقارنه زهره و زحل در ۷ آذر ۹۱ و عطارد و مشتری در ۲ خرداد ۹۱ است . اصطلاح مقارنه زمانی به کار می رود که از دید ناظر زمینی دو جرم سماوی در آسمان در کنار یکدیگر قرار بگیرند. در طول سال مقارنه های مختلفی از قبیل مقارنه ماه و سیارات ، ماه و ستارگان ، سیارات و ستاره ها و … رخ می دهد که ذکر تمامی آن ها در اینجا امکان پذیر نیست. اجتماع سه سیاره مریخ ، اورانوس و نپتون در یک سوی آسمان در ۲۱ مهر ۹۱ نیز پدیده ایست که بسیار تماشایی است.


ادامه مطلب ...