روابط عمومی

مهدی ق

روابط عمومی

مهدی ق

AFP

خبرگزاری فرانسه، قدیمی‌ترین خبرگزاری دنیا، بزرگترین خبرگزاری فرانسه و سومین خبرگزاری بزرگ در سراسر جهان است. مرکز آن در پاریس است و مراکز منطقه‌ای آن نیز در واشنگتن، هنگ‌کنگ، ‌نیکوزیا و مونت‌ویدئو قرار دارد. در 165 کشور جهان خبرنگاران AFP حضوری فعال دارند و در 110 کشور نیز دفتر دارد. این خبرگزاری به زبان‌های فرانسه، انگلیسی، عربی، اسپانیایی، آلمانی، پرتغالی و روسی اخبار خود را به سراسر جهان مخابره می‌کند. امروزه این خبرگزاری به توسعه‌ فعالیت جهان‌گستر خود ادامه می‌دهد و برای خودش شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی و روزنامه‌ راه انداخته است.  

مهم‌ترین و اولین مشتری AFP دولت فرانسه است که تولیدات خبری این خبرگزاری را برای سرویس‌های مختلف خود خریداری می‌کند. خبرگزاری فرانسه بیش از 2 هزار کارمند دارد که 900 نفر آنها خارج از فرانسه درحال فعالیت هستند. این خبرگزاری روزانه حدود 400 تا 600 هزار کلمه خبر متنی، 700 عکس خبری و 50 گرافیک و طرح خبری تولید می‌کند. این خبرگزاری هم با گسترش بخش‌های مختلف خود دریافته که اگر در عرصه اطلاع‌رسانی از ابزار چند رسانه‌ای کمک نگیرد حتما عقب می‌ماند. بنابراین تولیدات خبری AFP به 3 صورت ارائه می‌شود: تولیدات آن‌لاین، تولیدات متنی، تولیدات تصویری. سال مالی AFP از دسامبر آغاز می‌شود و تا دسامبر سال آینده ادامه دارد. خبرگزاری فرانسه هم چیزی ندارد برای فروش جز خبر و متعلقاتش. این کالای ساده و سخت به‌طور میانگین در سال‌های اخیر 320 میلیون دلار برای این خبرگزاری درآمد داشته است. به‌نظر می‌رسد این میزان درآمد به همراه حضور مستمر این خبرگزاری به‌عنوان منبع اخبار متنی، تصویری و صوتی، آن را تبدیل به نماد خبری فرانسه کرده است. نمادی همچون برج ایفل که هر فرانسوی به آن می‌نازد.  

خبرگزاری وولف در سال 1849 " برنارد وولف " کارمند خبرگزاری هاواس و ناشر روزنامه برلین، خبرگزاری وولف را تاسیس کرد. وولف، نخستین خبرگزاری بود که برای جمع آوری و ارسال اخبار از تلگراف الکتریکی استفاده کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد